Warning: Unknown: Unable to allocate memory for pool. in Unknown on line 0

Warning: require(): Unable to allocate memory for pool. in /home/w10ext/allsites/lopband/index.php on line 17

Warning: include(): Unable to allocate memory for pool. in /home/w10ext/allsites/lopband/wp-includes/template-loader.php on line 77
Alla löpband - Löpband.se

Alla löpband

Välkommen till löpband.se Här hittar du löpband från alla stora sportbutiker. Vi kommer även att skriva tips och råd för dig som tänkte köpa ett löpband att börja springa på.

 


Warning: include(): Unable to allocate memory for pool. in /home/w10ext/allsites/lopband/wp-content/plugins/woocommerce/includes/wc-core-functions.php on line 187

Visar 1–20 of 134 resultat


Warning: include(): Unable to allocate memory for pool. in /home/w10ext/allsites/lopband/wp-content/plugins/woocommerce/includes/wc-core-functions.php on line 187

Warning: include(): Unable to allocate memory for pool. in /home/w10ext/allsites/lopband/wp-content/plugins/woocommerce/includes/wc-core-functions.php on line 187

Warning: include(): Unable to allocate memory for pool. in /home/w10ext/allsites/lopband/wp-content/plugins/woocommerce/includes/wc-core-functions.php on line 187
När du ska börja träna på löpband: bestäm dig om du vill bli en snabbare/mer uthållig löpare eller om du vill fokusera på att konditionsträna generellt.

Om du vill konditionsträna effektivt är dina pulsnivåer viktiga. Högintensiva korta pass är bra för att på ett effektivt sätt öka syreupptagningen och bränna fett.

Om du vill utvecklas som löpare bör du satsa på lite längre intervaller från 2 minuter och upp till 5. Jobba med lite extra lutning på bandet så att det blir mer likt utelöpning.

Tekniktips för löpträning på band:

Håll upp bröstet.

Jobba framåt i riktning och inte i sidled med armar och underben.

Fäst blicken framför dig och släpp händerna från handtagen.

Sätt i foten under dig och inte framför kroppen.

Kom ihåg skillnaden mellan löpband och utelöpning: på bandet är överkroppen på samma ställe och benen dras bakåt av mattan. Utomhus är foten kvar i marken och överkroppen förflyttar sig framåt över foten.

Skaderisk när du springer på band:

Att du tränar för monotont i samma fart/lutning.

Att du har bandet för plant och belastar knäna för hårt.

Att du smäller ner foten i bandet istället för att smyga fram.